مجموعه حنا یزد شما را به خرید بهترین محصولات حنا دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تولید و کاشت حنا

80

این آیین نزد بانوان به حنای مراد و حنای اولاد تقسیم می‌شود که ظرف حنا را می‌چرخانند و هر نفر یک قاشق از محتوای حنای خشک را از ظرفی دیگر در ظرف خود می‌ریزد و از ظرف حنای خود نیز قاشقی به زنان دیگر هدیه می‌دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یکی از آیین‌های مذهبی که در استان چهارمحال‌وبختیاری رواج خاصی دارد، پخت نان سنتی به‌نام «کاکولی» در ماه مبارک رمضان توسط بانوان است. در این سنت دیرینه زنان و کودکان اقوام و همسایگان گردهم جمع‌ شده و با همیاری و مشارکت یکدیگر مواد لازم برای تهیه کاکولی را فراهم می‌کنند.

این نان با خمیری متشکل از آب یا شیر، آرد، شکر و انواع خشک‌بار مانند گردو، بادام و کشمش تهیه می‌شود و پس از تخمیر به تکه‌های کوچک تقسیم‌ و روی آنها با مخلوطی از کنجد، تخم‌مرغ، گیاهان خشک‌شده معطر و خوش‌رنگ از قبیل گل‌رنگ، ماست و آب تزئین و داخل تنور داغ قرار داده می‌شود.

پس از پخت کاکولی کودکان و نوجوانان به‌رسم همسایه‌نوازی تعدادی از آنها را بین همسایگان توزیع می‌کنند. این نان بسیار مغذی و متناسب با اقلیم کوهستانی منطقه است که موجب تقویت و تجدید قوای جسمانی روزه‌داران پس از یک ماه‌ روزه‌داری می‌شود. این آیین به‌صورت مرسوم و براساس اعتقادات مردم منطقه، کاکولی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به‌ویژه در روز 27 این ماه پخت می‌شود.

حنابران رسمی دیرینه در چهارمحال‌وبختیاری

حنابران، یکی دیگر از این سنت‌هاست که در چهارمحال‌وبختیاری مرسوم بوده که هم‌زمان با عصرگاه بیست‌‌‌‌‌وهفتمین روز ماه مبارک رمضان انجام می‌شود. این آیین برخاسته از اعتقادات گذشتگان با حضور بانوان در آستان امامزادگان حلیمه و حکیمه‌خاتون شهرکرد برگزار می‌شود، در این آیین مردم پس از اقامه نماز صبح، به آستان امامزاده شرف‌یاب شده و حنا را تا عصر کنار ضریح امامزادگان نگهداری می‌کنند. این آیین نزد بانوان به حنای مراد و حنای اولاد تقسیم می‌شود که ظرف حنا را در صحن امامزاده می‌چرخانند و هر نفر یک قاشق از محتوای حنای خشک را از ظرفی دیگر در ظرف خود می‌ریزد و از ظرف حنای خود نیز قاشقی به زنان دیگر هدیه می‌دهد.
منبع: خبر تسنیم.

صدیقه دهقانی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: صدیقه دهقانی

مشاور فروش: حسام حاجی‌یوسفی

راه های ارتباطی:

شماره تماس مدیر فروش: 09133574868
شماره تماس مشاور فروش: 09132589565
پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

تلگرام: henna_shop@

اینستاگرام: henna.shop.co@

ایمیل: Dehghanisedighe0@gmail.com

مجموعه حنا یزد شما را به خرید بهترین محصولات حنا دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *